suplement diety

dieta doskonała

Żyjemy w erze słodkiej rewolucji i nie jest to niestety pozytywna refleksja. Cokolwiek weźmiemy z półki sklepowej do ręki, opływa cukrem. Soki, jogurty, nawet wędliny. Cukier kryje się wszędzie.  Jest on niezbędny dla naszego zdrowia i życia, jako podstawowe paliwo naszych komórek, ale nadmiar węglowodanów prostych w diecie nieuchronnie prowadzi do nadmiernego wydzielania insuliny przez trzustkę, która musi zagospodarować nadwyżki glukozy. Zbyt kaloryczna dieta w połączeniu z brakiem aktywności fizycznej prowadzi do otyłości i zaburzeń glikemicznych a nawet rozwoju cukrzycy. 

Warto więc zdobyć wiedzę na temat podstawowych produktów spożywczych. Bardzo istotny dla diabetyka jest indeks glikemiczny oraz wartość kaloryczna, ale nie mniej ważne są informacje dotyczące zawartości witamin i minerałów. Warto pamiętać, że produkt jest bardziej wartościowy dla zdrowia, jeśli jest mniej przetworzony. W  takich produktach pochodzenia roślinnego znajduje się bardzo często błonnik, który wprawdzie jest pozbawiony wartości odżywczych, ale pomaga usuwać toksyny z organizmu i sprzyja prawidłowej pracy jelit i rozwojowi flory jelitowej. Wśród cennych źródeł błonnika jest np. młody zielony jęczmień. Elementy balastowe w postaci błonnika są niezbędne dla utrzymania prawidłowego poziomu cukru również dlatego, ze opóźniają wchłanianie węglowodanów prostych. Jest to możliwe również dzięki wyciągom z liści morwy białej, w której znajdujemy substancje blokujące nasze enzymy rozkładające skrobię do cukrów prostych. Dzięki temu skrobia nie wchłania się jako glukoza, ale spełnia funkcję w jelitach podobną do błonnika, czyli węglowodanów nieprzyswajalnych.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Polityka Prywatności
Informacje o cookies
ZGADZAM SIĘ