suplement diety

Naturalne wsparcie organizmu

Ogromne zmiany naszego trybu życia wpychają nas coraz bardziej we wrogie objęcia chorób cywilizacyjnych. Staliśmy się ofiarami własnego geniuszu. Na  nasze szczęście, im więcej w naszym życiu udogodnień współczesności, tym bardziej imperatyw wewnętrzny kieruje nas na powrót ku naturze. Nasz organizm, wykorzystując siły drzemiące w naturze oraz naturalne mechanizmy ma szansę na odbudowę i regenerację sił witalnych, a co za tym idzie długie, zdrowe życie. Spośród najważniejszych czynników dla naszego zdrowia warto wymienić ruch, sen, wodę i odpowiednią dietę.

Fahrrad fahren im Frühling

ruch

Wszystkie narządy naszego ciała dzięki aktywności stają się lepiej ukrwione i lepiej zaopatrzone w tlen i pokarm. Ruch jest też doskonałym antidotum na stres. Hormony stresu to hormony walki i ucieczki. Dlatego, jeśli coś nas zdenerwuje, zamiast „zajadać” stres, wyjdźmy na długi spacer. Regularny tzn. codzienny wysiłek fizyczny pozwala zachować zdrowie w dobrej kondycji. By aktywność fizyczna miała pozytywny wpływ na nasze zdrowie nie musi być bardzo wyczerpująca. Wręcz przeciwnie zbyt intensywne wysiłki powodują, że organizm często wchodzi w fazę oddychania beztlenowego, która doprowadza do zakwaszenia organizmu i spadku jego wydolności. Warto więc zadbać, by  w harmonogramie dnia znalazło się minimum 40 minut na spokojny spacer, basen, rower, ale nade wszystko poranną i wieczorną gimnastykę, która pozwoli porozciągać napięte, przykurczone, mięśnie. Dzięki temu organizm spożytkuje zapasy glikogenu, co zaowocuje lepszą kontrolą glikemii.

age, health and people concept - happy senior woman with glass of water over green natural background

woda jest podstawą życia

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest podstawą jego homeostazy czyli równowagi fizjologicznej. Ma to szczególne znaczenie u  osób z zaburzeniami poziomu cukru. Częste oddawanie moczu w przebiegu hiperglikemii może bowiem prowadzić do  odwodnienia organizmu i niedoborów ważnych dla życia minerałów, Warto wtedy pamiętać o dostarczaniu razem z wodą elektrolitów które pozwolą na uzupełnienie podstawowych  pierwiastków. Dzięki elektrolitom woda zyskuje odpowiedni potencjał osmotyczny dzięki czemu organizm lepiej się nawadnia i w dalszym etapie dzięki niej się oczyszcza. Wbrew obiegowym opiniom doskonała do picia jest woda kranowa, zdecydowanie lepsza niż wody z plastikowych butelek, które według najnowszych badań zawierają duże ilości zanieczyszczeń w postaci mikrocząsteczek tworzyw sztucznych. Warto wodę z kranu wcześniej jedynie przegotować, albo jeszcze lepiej przemrozić, dzięki czemu uzyska ona właściwą strukturę fizykochemiczną. Woda to jest ponadto źródłem licznych minerałów.  Byłoby dobrze gdy znalazły się wśród nich cynk, selen, chrom, tak istotne dla utrzymania prawidłowego poziomu cukru. 

Müdigkeit

sen to zdrowie

Człowiek do regeneracji sił witalnych bez wątpienia potrzebuje snu. Badania naukowe dowodzą, że sen ma fundamentalne znaczenie dla zdrowia, a jego brak może szybciej doprowadzić do śmierci niż brak jedzenia. Warto więc zadbać  o jakość snu i odpowiednią jego długość. Nie należy spożywać przed snem produktów ciężkostrawnych i słodkich. Wspomniana wcześniej aktywność fizyczna przed snem jest bardzo wskazana. Ważne by sypialnia była miejscem przytulnym z  odpowiednią temperaturą i świeżym powietrzem. Na prawidłowy sen wpływa nade wszystko hormon – melatonina, która jest wydzielana przez szyszynkę. Każdy przejaw nieregularności wpływa na poziom melatoniny, a co za tym idzie na zaburzenia snu. Wraz z wiekiem spada jej stężenie w organizmie. Dlatego osoby starsze mają często problemy z bezsennością. Suplementacja melatoniny w takich przypadkach może przynieść bardzo dobre efekty. Ciekawą propozycją  jest melatonina w sprayu, która może być przyjmowana z dobrym skutkiem nawet bezpośrednio przed snem. Osoby mające problem z utrzymaniem odpowiedniego poziomu cukru mogą również wybudzać się w nocy z powodu spadku poziomu cukru. Zdarza się to najczęściej około godziny drugiej w nocy i potem trudno jest zasnąć, dlatego tak ważna dla snu jest również odpowiednia dieta przed snem.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Polityka Prywatności
Informacje o cookies
ZGADZAM SIĘ